الخطاب الدعوي واقعه وأساليب تطويره
DOI:
https://doi.org/10.59743/jau.v29i.630Abstract
إن الخطاب الدعوي لون من ألوان الجهاد في سبيل الله، ووقوف في أعداء الإسلام، ومن أجل ذلك وجب على الدعاة أن يُدركوا هذا الدور العظيم، ويفقهوا رسالتهم، وقد تميز هذا الخطاب عن غيره بأنه من وسائل نشر الدعوة الإسلامية، فلا يختص بأحد دون أحد، ولا طبقة دون غيرها، فجميع الناس يستمعون إليه من كان ذا ثقافة أو لم يكن يستطيع الداعية من خلاله التأثير عليهم ولا سيما أنهم الأعداد الهائلة الذين يحضرون باختيارهم راغبين غير مكرهين.
ولقد تنوعت الخطابات الدعوية في بداية عهد الإسلام، فكانت تَتَنَوَّع لِتُناسِبَ كل بيئة ، فهناك تطورات طبيعية فطريَّة في الخطابات الدعوية، تلائم واقع كل بيئة، وواقع كل بما يصلحه ويهذبه ويطوّره.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 د. عبد الرازق درغام أبو شعيشع عيسى
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The rights relate to the publication and distribution of research published in the Journal of Alasmarya University where authors who have published their articles in the Journal of Alasmarya University should Know how they can use or distribute their articles. They reserve all their rights to the published works, such as (but not limited to) the following rights:
- Copyright and other property rights related to the article, such as patent rights.
- Copyright on all open access article in Journal of Alasmarya published by Alasmarya Islamic University is retained by the author(s) and they can used in it's future works, including lectures and books, the right to reproduce articles for their own purposes, and the right to self-archive their articles..
- Authors grant Alasmarya Islamic University a license to publish the article and identify itself as the original publisher.
- Authors also grant any third party the right to use the article freely as long as its integrity is maintained and its original authors, citation details and publisher are identified.
The Creative Commons Attribution License 4.0 formalizes these and other terms and conditions of publishing articles