Some Aspects of Education in the Holy Quran
DOI:
https://doi.org/10.59743/jau.v33i2.1265Keywords:
Education in the Qur’an, fields of educationAbstract
This study aims to identify the most important fields of education
through the Holy Quran. The deductive approach was used to achieve
the research objectives. The study found that the Quranic concept of
education concerns all aspects of the human being: Physical, mental,
spiritual, emotional, sexual, and social which throughout them the
objectives of education can be achieved.
References
القرآن الكريم.
الجمالي, محمد فاضل. (1980). الفلسفة التربوية في القرآن, بيروت: دار الكتاب الجديد.
حسن, أمينة أحمد (1985). نظرية التربية في القرآن وتطبيقاتها في عهد الرسول عليه الصلاة والسلام, القاهرة: دار المعارف.
الرازي. أبو بكر. (1975). مختار الصحاح, القاهرة: مطابع الهيئة المصرية للكتاب.
الرفاعي, نعيم. (1960). الصحة النفسية- دراسة في سيكولوجية التكيف ، دمشق: المطبعة التعاونية.
السعيد, صلاح الدين محمود. (2006), تربية الأبناء, القاهرة: دار البيان العربي.
الشيباني, عمر التومي. (1980). الاتجاهات الحديثة في مفهوم التربية, طرابلس- ليبيا: المنشأة الشعبية للنشر والتوزيع والإعلان.
الطحان, مصطفى محمد. (2010). التربية ودورها في تشكيل السلوك, القاهرة: دار الصحوة للنشر والتوزيع.
عاقل, فاخر, (1965). دراسة التكيف البشري, بيروت: دار العلم للملايين.
عطيفة, حمدي أبو الفتوح. (2004). منهجية البحث العلمي, القاهرة: دار النشر للجامعات.
عمر, أحمد عمر. (2000). فلسفة التربية في القرآن الكريم, دمشق: دار المكتبي للطباعة والنشر والتوزيع.
الغزالي, أبو حامد. (د.ت). إحياء علوم الدين, بيروت: دار المعرفة.
الفنيش, أحمد. (1994). أصول التربية, طرابلس- ليبيا: منشورات جامعة طرابلس.
الكيلاني, ماجد عرسان, (1985). فلسفة التربية الاسلامية, مكة: مكتبة المنار
بدر, جمعة محمد. (2007). المدخل إلى التربية العائلية, غريان- ليبييا: الدار الجامعية للنشر والتوزيع والإعلان
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 أبوبكر ساسي عبدالقادر
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The rights relate to the publication and distribution of research published in the Journal of Alasmarya University where authors who have published their articles in the Journal of Alasmarya University should Know how they can use or distribute their articles. They reserve all their rights to the published works, such as (but not limited to) the following rights:
- Copyright and other property rights related to the article, such as patent rights.
- Copyright on all open access article in Journal of Alasmarya published by Alasmarya Islamic University is retained by the author(s) and they can used in it's future works, including lectures and books, the right to reproduce articles for their own purposes, and the right to self-archive their articles..
- Authors grant Alasmarya Islamic University a license to publish the article and identify itself as the original publisher.
- Authors also grant any third party the right to use the article freely as long as its integrity is maintained and its original authors, citation details and publisher are identified.
The Creative Commons Attribution License 4.0 formalizes these and other terms and conditions of publishing articles