A STUDY ON OA & OER IN HIGHER EDUCATION INSTITUTES
DOI:
https://doi.org/10.59743/aujas.v5i1.1643الكلمات المفتاحية:
OER، higher education، open textbook، engagement، quality، costs، OpenCourseWareالملخص
Since Open Education Resources (OER) approved in the early 2000s, it has grown as a major source of free learning materials for higher education; it is available for anyone to reuse, revise and redistribute based on the Creative Commons (CC), ready to give people worldwide equal access to collective knowledge and quality education by making good quality lectures, curricula, and books. In this paper, a brief history of OER is stated, then focused on categories of OER, ending with a discussion of the impact on reducing spending money on books compared to (Open Access) OA and OER
المراجع
Jan Hylén. Available: www.oecd.org/edu/oer. [Accessed: 27 Jul. 2018].
http://www.ocwconsortium.org/about-us/about-us.html. [Accessed: 28 Jul. 2018].
MIT OCW Available: https://ocw.mit.edu/index.htm. [Accessed: 25 Jul. 2018].
Tokyo Tech OCW Available: http://www.ocw.titech.ac.jp/index.php?lang=EN. [Accessed: 11 Jul. 2018].
Open University in the UK Available: http://tesla-project.eu/open-university- uk-ouuk/. [Accessed: 28 Jul. 2018].
https://www.edx.org/ [Accessed: 01 Sep. 2018].
https://www.coursera.org/. [Accessed: 25 Jul. 2018].
Open Yale University https://oyc.yale.edu/25/7/2018
Xavier Ochoa, Connexions: a Social and Successful Anomaly
among Learning Object Repositories, JOURNAL OF EMERGING TECHNOLOGIES IN WEB INTELLIGENCE, VOL. 2, NO. 1, FEBRUARY 2010
A pilot study on Open Educational Resources and experiential carried out by higher education in Libya, Wael S. Abughres, Mohamed A. Mgheder, Atia M. Albhbah, Journal of Al Asmarya University for Islamic Sciences,VOL 2, No. 30, July 2017.
Simon K.S. Cheung, Kam Cheong Li, and Kin Sun Yuen. An Overview of Open Education Resources
for Higher Education International Conference on ICT in Teaching and Learning. ICT 2013: Knowledge Sharing through Technology pp 26-36
Bowen, W. G., Chingos, M. M., Lack, K. A., &Nygren, T. I. (2014). Interactive learning online at public universities: Evidence from a six-campus randomized trial. Journal of Policy Analysis and Management, 33(1), 94–111. doi:10.1002/pam.21728
Hilton, J. L., Robinson, T. J., Wiley, D., & Ackerman, J. D. (2014). Cost- savings achieved in two semesters through the adoption of open educational resources. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(2). Retrieved from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1700 DOI: https://doi.org/10.19173/irrodl.v15i2.1700
Florida Virtual Campus. (2012). 2012 Florida student textbook survey. Tallahassee. Available: http://www.openaccesstextbooks.org/pdf/2012_Florida_Student_Textbook_Surv ey.pdf
Murphy, A. (2013). Open educational practices in higher education: Institutional adoption and challenges. Distance Education, 34(2), 201-217. DOI: https://doi.org/10.1080/01587919.2013.793641
Wiley, D., Hilton III, J.L., Ellington, S., & Hall, T. (2012). A preliminary examination of the cost savings and learning impacts of using open textbooks in middle and high school science classes. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3). DOI: https://doi.org/10.19173/irrodl.v13i3.1153
Wael S. Abughres, Mohamed A. Mgheder, Atia M. Albhbah
Petrides, L., Jimes, C., Middleton-Detzner, C., Walling, J., & Weiss, S. (2011). Open textbook adoption and use: implications for teachers and learners. Open Learning, 26(1), 39–49. doi: http://doi.org/10.1080/02680513.2011.538563 DOI: https://doi.org/10.1080/02680513.2011.538563
Bowen, W. G., Chingos, M. M., Lack, K. A., &Nygren, T. I. (2014). Interactive learning online at public universities: Evidence from a six-campus randomized trial. Journal of Policy Analysis and Management, 33(1), 94–111. doi:10.1002/pam.21728 DOI: https://doi.org/10.1002/pam.21728
https://textbooks.opensuny.org/statistics/. [Accessed: 05 Sep. 2018].
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Five_million_articles. [Accessed: 14 Feb. 2020].
https://en.wikipedia.org/wiki/Wikibooks#cite_note-Wikimedia_Statistics-9. [Accessed: 15 Feb. 2020].
https://en.wikipedia.org/wiki/MIT_OpenCourseWare. [Accessed: 12 Mar. 2020].
https://www.investopedia.com/articles/investing/042815/how-coursera-
works-makes-money.asp. [Accessed: 15 Mar. 2020].
التنزيلات
منشور
كيفية الاقتباس
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2020 Wael Abughres، Mohamed Mgheder، Atia Albhbah
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
تتعلق الحقوق بنشر وتوزيع البحوث المنشورة في مجلة الجامعة الأسمرية، حيث توضح للمؤلفين الذين نشروا مقالاتهم في مجلة الجامعة الأسمرية، كيفية استخدام أو توزيع مقالاتهم، والاحتفاظ بجميع حقوقهم في المصنفات المنشورة، مثل (على سبيل المثال لا الحصر) الحقوق التالية:
- حقوق الطبع والنشر وحقوق الملكية الأخرى المتعلقة بالمقال المقدم، مثل حقوق براءات الاختراع.
- استخدام البحث المنشور في مجلة الجامعة الأسمرية في الأعمال المستقبلية الخاصة بالمؤلفين، بما في ذلك المحاضرات والكتب، والحق في إعادة إنتاج المقالات لأغراضهم الخاصة، والحق في الأرشفة الذاتية لمقالاتهم.
- الحق في الدخول في مقال منفصل، أو للتوزيع غير الحصري لمقالاتهم مع الإقرار بنشره الأولي في مجلة الجامعة الأسمرية.
الحقوق الفكرية: وفق الرخصة الدولية للأعمال الإبداعية المشاعة، النسخة 4.0.
بيان الخصوصية: سيتم استخدام الأسماء وعناوين البريد الإلكتروني التي تم إدخالها في موقع مجلة الجامعة الأسمرية للأغراض المذكورة فقط والتي استخدمت من أجلها.